Vognbootcamp vol II


-TRENER: HELE KROPPEN, med mest fokus på rumpe, bein og kjernemuskulatur. ikke så mye fokus på armer.
-GJORT PÅ: CA 30-45 MINUTTER
-UTSTYR: evt ei TRENINGSMATTE

VOGNBOOTCAMP

Bootcamp er svett, artig og effektivt!
Og her trenger man som nevnt ikke noe utstyr, bortsett fra kanskje ei treningsmatte, men det duger fint med et håndkle på plenen også!

Også trenger man jo ei vogn da! Min vogn er på tom på alle bildene, fordi 2-åringen ikke hadde tid i sin hektiske hverdag til å sette av 20 minutter til «Fotoshoot!»
………………….

Du velger helt selv hvor lang du ønsker økta skal være. Vi pleier å kjøre 1 minutt per post, 15-20 sekunder mellom hver post når man bytter øvelse, også gjennomfører vi 3-4 runder totalt. Vi legger inn en liten drikke- / pustepause mellom hver runde.

-Man kan også velge feks 30 eller 45 sekunder per post, og flere eller færre runder!

Om du varmer opp først eller starter pent og tar dét som oppvarming, velger du helt selv!


POST 1: Hoppe sidelengs

Finn et start- og endepunkt. Hopp sidelengs frem til det ene punktet,  så tilbake til startpunktet igjen…
Gjenta!
OLYMPUS DIGITAL CAMERA


POST 2: Situps
-Ha på brems

Legg deg ned med føttene på vogna, og ha litt vinkel i kneleddet. Bruk magen til å sette deg opp, også senker du ned igjen. Ta så langt opp du kommer.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA


POST 3: Hoppende knebøy
-Ha på brems

Gå ned i en knebøy, også hopper du opp. Når du lander setter du deg rett ned i en knebøy igjen. Gjenta.
PicMonkey Collagehoppsq


POST 4: Hinke

Her har du også et start- og ende punkt hvor du skal hinke frem og tilbake. Du velger om du vil hinke på det ene beinet fram, og det andre tilbake. Eller om du vil skifte bein for hvert 2./3./4. eller 5. hink.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA


POST 5: Utfall bakover.
-Ikke ha på brems

Gå bakover og ned i et utfall, og så fram og opp igjen. Så går du bakover og ned i et utfall med andre benet, og kommer opp og fram igjen..osv osv..
PicMonkey CollageUtfall


POST 6:  «Knestående siderulle».
-Ikke ha på brems

Stå på knærne med den ene hånda på vogna. Rull vogna til siden, også bruker du kjernemuskulaturen til å «dra» den tilbake igjen.
-Bytt side halvveis!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA


POST 7: Innside lår.
-Ikke bruk brems

Sett den ene foten på vogna. Bøy i kneet og sett rumpa rett nedover mens vogna da vil trille litt ut til sida. Bruk da innside lår på å trekke til deg vogna igjen!
-Bytt ben halvveis
PicMonkey Collageinnsidelår


Det var det!
-Lykke til!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *