Vognbootcamp vol I


-TRENER: HELE KROPPEN, med mest fokus på bein, rumpe og kjernemuskulatur.
-GJORT PÅ: CA 30-45 MINUTTER
-UTSTYR: evt ei TRENINGSMATTE

VognBOOTCAMP

Bootcamp er svett, artig og effektivt!
Og her trenger man som nevnt ikke noe utstyr, bortsett fra kanskje ei treningsmatte, men det duger fint med et håndkle på plenen også!

Også trenger man jo ei vogn da! Min vogn er tom på alle bildene, fordi 2-åringen ikke hadde tid i sin hektiske hverdag til å sette av 20 minutter til «Fotoshoot!»
………………….

Du velger helt selv hvor lang du ønsker økta skal være. Vi pleier å kjøre 1 minutt per post, 15-20 sekunder mellom hver post når man bytter øvelse, også gjennomfører vi 3-4 runder totalt. Vi legger inn en liten drikke- / pustepause mellom hver runde.

-Man kan også velge feks 30 eller 45 sekunder per post, og flere eller færre runder!

Om du varmer opp først eller starter pent og tar dét som oppvarming, velger du helt selv!


POST 1: Løpe-rygge

Finn et start- og endepunkt. Løp fram,  rygg tilbake…
Gjenta!
PicMonkey Collageløperygge


POST 2: «Knestående fremoverrulle»
-Ikke ha på brems

Stå på knærne med henda på vogna. Rull vogna frem, også bruker du kjernemuskulaturen til å «dra» den tilbake igjen.
NB! Husk å ha en rett og fin holdning i ryggen. Begynner ryggen og svaie unaturlig mye, må du ikke gå så langt ut neste gang.OLYMPUS DIGITAL CAMERA


POST 3: Hoppende knebøy med et «mellom-hopp»
-Ha på brems!

Hopp ut i en knebøy, opp og samle beina, ut i en knebøy igjen osv…
PicMonkey Collagehoppopp


POST 4: «Magerotasjon»
-Ha på brems

Sitt på rumpa og lén deg bakover. Sett armene ut og rotér fra side til side. Bena skal være på vogna. Jo saktere du roterer, jo tyngre er det. Og jo lenger bak du lener deg, jo tyngre er det.
PicMonkey Collagebåten


POST 5: Utfall frem.
-Ikke ha på brems

Gå ned i et utfall, og så tilbake igjen. Så går du ut i et utfall med andre benet, og kommer opp og tilbake igjen..osv osv..
PicMonkey CollageUtfall


POST 6:  Push- ups
-Ha på brems

Alles hat-øvelse!
Men du verden så effektivt for bryst og triceps!
I tillegg jobber man skikkelig med kjernemuskulaturen!

Sett føttene på vogna, og gå opp og ned i push-ups. PS: det er lov å sette knærne i bakken hvis det blir for tungt 😉
Pass på holdningen i ryggen! Det er ikke lov med svai rygg!
OLYMPUS DIGITAL CAMERA


POST 7: «Hopp&Sprett»
-Ikke brems

Finn et start- og endepunkt. Hopp framover, snu og hopp tilbake.PicMonkey Collagehopp


Det var det!
-Lykke til!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *