Bootcamp med høy puls!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 


-TRENER: HELE KROPPEN.
-GJORT PÅ: ca 30-45 minutter
-UTSTYR: treningsmatte
(evt bruke et håndkle på mykt underlag som feks plen.)


BOOTCAMP

Bootcamp er svett, artig og effektivt!
Og her trenger man ikke noe utstyr, bortsett fra kanskje ei treningsmatte, men det duger fint med et håndkle på plenen også!

Du velger helt selv hvor lang du ønsker økta skal være. Vi pleier å kjøre 1 minutt per post, 15-20 sekunder mellom hver post når man bytter øvelse, også gjennomfører vi 3-4 runder totalt. Vi legger inn en liten drikke- / pustepause mellom hver runde.

-Man kan også velge feks 30 eller 45 sekunder per post, og flere eller færre runder!

Om du varmer opp først eller starter pent og tar dét som oppvarming, velger du helt selv!


 POST 1: Høye beinløft

-Løp på stedet med skikkelig høye bein!
OLYMPUS DIGITAL CAMERA


POST 2: Situps med spensthopp!

Min favorittøvelse!
Du tar en vanlig situp, men i stedet for å senke deg ned igjen tar du sats og kommer deg opp på bena og hopper! Altså, skal du ta sats og hoppe når du er på «toppen» av situp’en! Så skal du «rulle» deg ned igjen og gjenta!
PicMonkey Collagesitup


POST 3: Løpe-rygge

Finn et start- og endepunkt. Løp fram,  rygg tilbake!PicMonkey Collageløperygge


POST 4: «Frog med push-ups»

Start i en planke med strake armer, «hopp» knærne samlet skrått opp til ene siden av kroppen, deretter ut i planke igjen, og så hopper du bena rett innunder deg. Deretter ut i planke igjen, og ned i en push-up. Gjenta, men på andre sida!PicMonkey Collageskråpush


POST 5: Hoppende utfall

Her senker du deg ned i et utfall, også skal du rett og slett hoppe mens du bytter bein. Blir dette for tungt kan du evt hoppe opp og samle bena før du hopper ut med motsatt bein igjen.PicMonkey Collagehoppendeutfall



POST 6: Hinke

Her har du også et start- og ende punkt hvor du skal hinke frem og tilbake. Du velger om du vil hinke på det ene beinet fram, og det andre tilbake. Eller om du vil skifte bein for hvert 2./3./4. eller 5. hink.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA


POST 7: Hoppende squats

Som vanlig dyp knebøy, bare at du tar sats og hopper på vei opp igjen!
PicMonkey Collagehoppsq


 -Lykke til!

PS:
Her er en video av alle øvelsene, sånn i tilfelle du ikke forstod forklaringene 😀
-La gjerne videoen laste ned/ bufre litt før du spiller av hele.