En sunnere bursdagsfeiring!

sunnere bursda

 


Fat nr 1

fat 1

 

Dette trenger du:

Ønsket mengde: ♦Mørk kokesjokolade (Laktosefri, for de som trenger det) ♦Kokosmasse ♦Litt olje uten smak ♦Jordbær og kiwi til pynt

Dette gjør du:

Smelt sjokoladen i vannbad, og bland i ønsket mengde kokos. Så legger du dette på en tallerken som er smurt i olje, og setter det kaldt til det stivner. Deretter kan du knekke opp plata i biter!


Fat nr 2

2

Dette trenger du:
1,5 dl frisk bringebær ♦1 ss agavesirup ♦1,5 dl bløtlagte cashewnøtter ♦5 dadler ♦Ønsket mengde tørket kokos (Massen skal også brukes til å trille bringebærkuler senere. Så lag opp massen og bruk ca 1/3 til shots og 2/3 til kulene) ♦Vaniljekesam (evt Laktosefri yoghurt, for de som trenger det) ♦Shotglass

Dette gjør du:

Legg cashewnøttene i vann i ca 30-45  minutter. Deretter blander du nøttene sammen med bringebær og dadler i kjøkkenmaskinen. Når dette er blandet godt tilsetter du agavesirup og kokos til massen er så seig som du ønsker. Trykk noe av massen ned i glassene, og legg vaniljekesam oppå.


fat nr 3

4
Dette trenger du:

Bringebærkuler: Bruk resten av massen fra fat nr 2, trill kuler og dypp i kokos ♦Shotglass med kiwistrimler og jordbær
Sjokoladekledde klementinbåter: ønsket mengde klementinbåter ♦Mørk sjokolade (Laktosefri, for de som trenger det) ♦Kokosmasse ♦Litt matolje uten smak

Dette gjør du:
Smelt sjokoladen i vannbad, skrell klementinene og dypp ca 1/3- 1/2 av båten ned i sjokoladen, så drysser du kokosen over. Båtene legges til kjøling i kjøleskapet på en tallerken penslet med olje. (Dette slik så sjokoladen ikke setter seg fast i tallerken). Ikke legg plastfolien over før sjokoladen har stivnet 100 %

(Tror jeg fant inspo til oppskriften på vektklubb.no)


-Velbekomme!