Laktosereduserte og glutenfrie rundstykker

Dette trenger du:
(8 ganske store rundstykker)

♦3 dl laktosefri melk (evt laktoseredusert) ♦3 egg ♦1 stort beger mager Cottage Cheese (400 g) ♦7 dl glutenfrie havregryn ♦5,5 dl glutenfritt havremel ♦1 toppet ts bakepulver ♦Ønsket mengde sukker, honning eller annen søtning. (Jeg bruker 2 ss sukker ♦1 klype salt

PS: Hvis du tåler både gluten og laktose, men velger dette alternativet til rundstykker fordi du vil unngå gjær, kan du bruke helt vanlige produkter: vanlig melk, havremel, havregryn osv. .

Dette gjør du:

Bland det tørre og det våte hver for seg, før du blander alt til en deig.

Legg deigen i små kladder på et bakepapirkledd stekebrett.
-Ja, deigen skal være ganske rennende 😉

Så skal dette stekes midt i ovnen på 200 grader til de er blitt godt stekt. Ca 50 minutter hvis du har 8 store rundstykker. Så tar jeg brettet ut av ovnen, og lar det stå oppå ovnen i ca 15-20 minutter, for å være helt sikker på at de er stekt tvers igjennom, før jeg deretter avkjøler på rist.

Jeg har brukt disse rundstykkene som små pizzabunner også, og det smakte veldig godt 🙂

-Velbekomme♥