Slynge vol II

Slyngeprogram nr 2 som brukes i studioet.

Kjør 3 runder på hver øvelse. 6-10 repetisjoner per runde, ut i fra individuell form.

VIDEO AV ALLE ØVELSER, KAN DU SE HER

Øvelse 1

Her skal du ligge på ryggen med hælene i løkkene. rumpa skal være over gulvet. Så trekker du rolig til deg annenhvert bein.


Øvelse 2

Stå på albuene og trekk til deg bena opp på skrå til annenhver side.


Øvelse 3

Stå på knær med henda på håndtakene. Lén deg fremover, og bruk kjernemuskulaturen på å jobbe deg tilbake igjen.


Øvelse 4

Bicepscurl. Her skal du holde i håndtakene med strake armer, og trekke deg opp.
NB: her skal kun albueleddet bevege seg, ikke skuldrene!


Øvelse 5

Sitt på huk med godt grep på slyngene ved brysthøyde. Så hopper du opp, og lander igjen


Øvelse 6

Lén deg bakover med strake armer. Trekk deg opp ved å skyve henda opp igjen.


Øvelse 7

Gå bakover i utfall, og kom opp igjen med benet foran deg.


Øvelse 8

Push ups i slynge. Vær rett i kroppen når du senker deg ned og opp igjen.


Øvelse 9

(for viderekommende)

Bena i løkkene, kroppen skal være rett. Løft deg opp på albuen, og senk ned igjen.

 


Øvelse 10

Ro lavt. Lén deg bakover og trekk deg opp mens du presser skulderbladene sammen. Like under brysthøye.