Par-intervaller

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Man trenger ikke løpe eller sykle for å kunne gjennomføre intervalltrening!
Man trenger heller ikke å gjøre det aleine!

Dette er et program vi har brukt i Spårti Studio opptil flere ganger, og her er det muligheter for både latter og slitne kropper!

Oppsettet er 5 x 4 – intervaller:
5 minutter intervaller, med 2 minutter aktiv hvile (gå på stedet hvil). Dette skal gjøres 4 ganger!

-NB: Første runde foregår i relativt rolig tempo, som oppvarming.

De 5 minuttene med intervaller (som da skal gjennomføres 4 ganger) er satt opp slik:
1 minutt: «Bein-klask»
1 minutt: Knebøy
1 minutt: Hoppende knebøy
1 minutt: Planke med «high five»
1 minutt: Situps med rotasjon


Her er en nærmere beskrivelse av øvelsene:

«Bein-klask»
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Stå rett fremfor hverandre, og hopp mens dere klasker innsiden av foten mot hverandre, så hopper og bytter dere igjen. Kjapt tempo.
……………………

Knebøy
kneboy

Gå ned i en dyp knebøy med kroppen lent fremover, og ta i gulvet, så kommer dere opp og gir hverandre en «high five».
Gjenta.
………………….

Hoppende knebøy
hoppende-kneboy

Samme som forrige øvelse, men her kommer dere opp og hopper mens dere gir hverandre «high five».
……………………

Planke med «high five»
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Stå i en planke og gi hverandre «high five». Bytt kjapt hvem hånd dere bruker.
……………….

Situps med rotasjon
situps

Sitt ved siden av hverandre, kom opp i en situp, rotér og gi hverandre en «high five».
(Husk å bytte side i blant slik at bare to av de 4 rundene blir på samme siden)


Lykke til!